سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

برای دومین روز متوالی در دوره تربیت معلم قرآن:

دانشجویان روشهای تدریس مهارتهای قرآنی را آموختند

تربیت معلم

در روز پایانی هفتمین دوره تربیت معلم قرآن کریم و اولین دوره ارتقاء دانشجو معلمان قرآن، دانشجویان برای دومین روز متوالی با مهارتهای تدریس رشته‌های مختلف قرآنی آشنا شدند.

به گزارش مفدا، کارگاه‌های مختلف روش تدریس حفظ قرآن کریم، روش تدریس صحیح خوانی قرآن کریم و روش تدریس ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در روز پایانی این دوره آموزشی برگزار شد.

استاد ضرغام روش تدریس حفظ ، استاد تک فلاح روش تدریس صحیح خوانی، و استاد وکیل روش تدریس ترجمه و مفاهیم قرآن کریم را به دانشجویان آموختند.

استاد ضرغام در کارگاه روش حفظ قران کریم ابتدا بحث چیستی، چرایی و چگونگی حفظ قرآن کریم را مطرح کرد و تعریف علمی و کاملی از حفظ قرآن ارائه داد.

وی گفت: حفظ حقیقی قرآن باید همراه با درک معنی و مفاهیم آن باشد. صرفا از برکردن آیات و سوره‌ها نمی‌تواند به معنای حفظ قرآن باشد.

استاد ضرغام در ادامه بحث، حفظ قرآن را امری قلبی دانسته و تاکید کرد که حفظ قرآن امری نیست که تنها به حافظه مربوط باشد، همانطور که در روایات، منظور از حفظ قرآن، حفظ قلبی آن است، وی همچنین راهکارهایی برای حفظ قلبی قرآن ارائه داد.

در ادامه‌ی کارگاه، آموزش‌هایی درباره‌ی انواع روش‌های تدریس حفظ که شامل دو روش کلی حفظ آکادمیک و حفظ سنتی است ارائه شد و  مراحل و مدل‌های حفظ قرآن به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

گفتنی است در پایان چهارمین روز از این دوره آموزشی، دانشجویان از بقعه شیخ صفی و دریاچه شورابیل بازدید کردند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.