یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

طراحی درس « خلاقیت، نوآوری و تجاری سازی» برای دانشجویان علوم پزشکی شیراز

دکتر نجابت

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم تاکید کرد و از طراحی درس « خلاقیت، نوآوری و تجاری سازی» برای دانشجویان علوم پزشکی شیراز خبر داد.

دکتر محمود نجابت در گفت وگو با خبرنگار مفدا با  اشاره به تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه طراحی این درس گفت: این درس شامل نیم واحد تئوری و نیم واحد عملی است و اساتید نیز آمادگی تدریس آن را پیدا کرده‌اند.

وی گفت: این تصمیم در شورای تحول در آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با هماهنگی اداره استعداد درخشان و مرکز مطالعات توسعه شیراز این واحد درسی در کلیه دانشکده های مستقر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز علوم پزشکی و سپس در منطقه ۵ آمایش وزارت بهداشت  شامل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی شیراز، بندرعباس، بوشهر، یاسوج، فسا، جهرم لارستان و گراش گنجانده شود.

وی خاطرنشان کرد: از نیازمندی‌های حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، آشنایی اساتید و دانشجویان با مفاهیم مورد نیاز در این دانشگاه  از جمله خلاقیت، نوآوری، ابتکار و حل مساله است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اصولا دانشجویان ما در دانشگاه‌های سنتی صرفا آموزش می‌بینند و در نهایت در قالب امتحان و آزمون به سئوالات پاسخ می‌دهند ، در صورتی که باید طوری اقدام کنیم که دانشگاهها صرفا از این حالت خارج شوند و به دنبال تولید نوآوری، خلاقیت،کارآفرینی وابتکار و همچنین تربیت دانشجوی توانمند و کارآفرین باشند.

نجابت یادآور شد: دانشکده علوم و فناوری نوین پزشکی در شیراز نیز به عنوان مدل پایلوت دانشگاه نسل سوم تعیین شده است و در آینده احتمالا دانشکده علوم پزشکی فسا نیز  به این سمت و سو حرکت خواهد کرد.

وی بر ضرورت توسعه علوم بین رشته‌ای تاکید کرد وگفت: یکی از ماموریتهایی که به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز داده‌اند، توسعه علوم بین رشته‌ای است که این مساله مهم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دیگر مراکز علمی در دست طراحی است و در این راستا دو رشته جامع شناسی سلامت و پرستاری معنوی با گرایش مراقبت معنوی را برای تایید به وزارت بهداشت فرستاده‌ایم.

وی در تعریف از دانشگاه های نسل سومی گفت: برای چرخاندن و اداره کردن دانشگاه‌های سنتی هزینه‌های زیادی باید متقبل شد بنابراین باید به دنبال راه‌هایی بود که دانشگاه‌ها بتوانند روی پای خود بایستند و با استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان و تربیت دانشجویانی خود بتوانند بدون نیاز به دولت با همکاری بخش خصوصی، از ظرفیت‌های موجود خلق ثروت کنند.

وی گفت: بنابراین چاره‌ای نیست که ما در مقام آموزش و هم در مقام پژوهش و بخصوص جهت دهی به پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاه، به سمتی برویم که دانشگاه‌ها به جایی که باری بر روی دولتها باشند بتوانند یاریگر و کمک‌کننده دولتها باشند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.