دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

در نشست دبیران کانون‌های فرهنگی عنوان شد؛

مهارت حل مساله نوآورانه به تصمیم‌گیری با کیفیت‌تر دانشجویان می‌انجامد

اولین روز نشست سراسری دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی

ارزیده، مدرس کارگاه حل مساله نوآورانه فراگیری مهارت حل مساله نوآورانه را نیاز جدی دانشجویان خواند که ضمن شکل‌دهی اولیه شایستگی افراد به تصمیم‌گیری با کیفیت در برخورد با مسائل نیز می‌انجامد.

دکتر سالار ارزیده، مدرس کارگاه حل مساله نوآورانه مهارت حل مساله نوآورانه را یک مهارت طلایی برای افراد موفق خواند و گفت: در این دوره کوتاه‌مدت، نگرش، دانش و مهارت حل مساله نوآورانه را در گام‌ها مختلف به دانشجویان آموزش می‌دهیم.

وی افزود: در طول کارگاه های آموزشی دومین نشست سراسری دبیران کانون های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به هوش و مهارت بالای دانشجویان در یادگیری فردی، فرآیند یادیگری را به صورت سه مرحله ای تعریف کرده‌ایم.

ارزیده اظهار کرد: پیش از نشست درسنامه رویداد و سایر مطالب مورد نیاز که خود فرد به تنهایی از عهده فراگیری آن بر می‌آمد را در اختیار آنان قرار دادیم و در حین رویداد با کمک مربیان تلاش می‌کنیم تا دانشجویان در فرآیند حل مساله برای کاربردی کردن دانش راهنمایی کنیم؛ پس از داوری فعالیت های حین نشست نیز با توجه به بازخوردهایی که به شرکت کنندگان می دهیم فرآیند یادگیری ادامه می یابد.

مدرس کارگاه حل مساله نوآورانه هدف از برگزاری این کارگاه را شکل‌دهی اولیه شایستگی شرکت کنندگان عنوان کرد و گفت: شایستگی خود شامل سه بعد بینش، دانش و مهارت است که بخش سوم یعنی مهارت در طول کارگاه آموزشی سردبیران کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانشجویان آموزش داده می‌شود و امیدواریم مهارت‌های شرکت‌کنندگان با ارائه آموزش‌های لازم ماندگارتر شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی فعالان کانون های فرهنگی در رویدادهای گوناگون و تصمیم سازی آنان گفت: تصمیم گیری در دل کارگاه هایی نظیر آنچه در نشست حاضر تمریمن می شود به دانشجویان کمک میکند تا در دانشگاه خود مسائل مرتبط با حوزه ای که فعالیت می کنند بشناسند، برای آن برنامه ریزی مناسب تری انجام دهند و در نهایت تصمیم بهتر و با کیفیت تری در خصوص آن بگیرند.

ارزیده توسعه مطلوب فردی را توسعه چندجانبه خواند و گفت: رشته تحصیلی فرد تاثیر چندانی در نیازهای وی ندارد؛ کانون های فرهنگی و هنری بخش بزرگی از نیازهای دانشجویان را که در برنامه تحصیلی و آموزشی آنان مغفول مانده را پوشش می دهد و به توسعه چندوجهی شخصیت دانشجویان می انجامد. به تعبیری مواردی که برنامه درسی رسمی و کوریکولوم رشته های پزشکی پاسخگوی آن نیست در دل برنامه های ضمنی و غیررسمی نظیر فعالیت در کانون های فرهنگی برآورده می شود. فعالیت های فرهنگی همچنین به دانشجویان کمک می کند تا آدم های بهتری باشند؛ افرادی که تک بعدی نیستند و ابعاد دیگر شخصیتشان را توسعه می دهد.

وی برگزاری رویدادهای توانمندسازی را رو به گسترش خواند و گفت: جستجوی رویدادهای تجربه‌محور در کشور افراد را به تیم‌های مختلفی وصل می‌کند که مدل‌های یادگیری مناسبی را به فراگیران آموزش می‌دهد تا حداکثر بهره‌وری را از فعالیت‌هایشان کسب کنند.

کارشناس وزارت بهداشت گفت: برگزاری مستمر رویدادهای تجربه‌محور نظیر آنچه در دل نشست دبیران کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در خود دانشگاه‌ها با کاستن از آسیب‌هایی نظیر جمعیت زیاد و ...می‌تواند فرصت خوبی برای نهادینه کردن مهارت‌های لازم و کاربردی در میان دانشجویان فراهم کند.

گفتنی است، دومین نشست دبیران کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲۰ و ۲۱ اسفندماه در مجتمع فرهنگی-آموزشی صندوق رفاه دانشجویان در خزرآباد ساری برگزار می‌شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.