شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/ عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره

روده

مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند، گوشت قرمز و نان سفید که معمولا بدون سبوس هستند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد.

به گزارش مفدابه نقل از  بازشگاه خبرنگاران جوان، حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

عوامل ابتلا به سرطان روده 

محققان آمریکایی به تازگی دریافته‌اند که مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند، گوشت قرمز و نان سفید که معمولا بدون سبوس هستند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد؛ همچنین این مواد می‌توانند در بروز التهاب روده تاثیر داشته باشد.

پزشکان مصرف سبزیجات برگدار سبز، غلات کامل، قهوه و آبمیوه طبیعی را عاملی موثر در کاهش التهاب روده می‌دانند.

 مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ 

یک ویتامین چند کاره 

یکی از ویتامین‌های مورد نیاز در بدن انسان ویتامین B۱۲ است؛ این ویتامین روی عملکرد اعصاب نقش زیادی داشته و به تولید DNA و گلبول‌های قرمز کمک زیادی می‌کند؛ همچنین ویتامین B۱۲ در سوخت و ساز بدن موثر است؛ به همین دلیل در صورت کمبود این ویتامین، بدن احساس خستگی زیادی می‌کند.
گوشت قرمز، لبنیات و تخم مرغ منابع مغذی ویتامین B۱۲ هستند؛ لذا توصیه می‌شود افرادی که گیاه‌خواری مطلق را انتخاب کرده‌اند؛ حتما با استفاده از مکمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها این ویتامین مهم را تامین کنید.

 مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران/عوامل ابتلا به سرطان روده/ یک ویتامین چند کاره/ علت شب ادراری چیست؟ 

خواص فوق العاده منیزیم 

منیزیم یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان است که در عملکرد اعصاب و عضلات نقش دارد؛ منیزیم به سلامت قلب انسان کمک زیادی می‌کند و موجب تعادل قند خون می‌‍‌شود.
پزشکان معتقدند کمبود منیزیم، احتمال ابتلا به میگرن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
آجیل، غلات، سویا و لوبیا از مهم‌ترین مواد غذایی حاوی این ماده معدنی هستند.

مواد غذایی مناسب برای ورزشکاران

بسیاری از ورزشکاران در حین انجام فعالیت‌های ورزشی به درد عضلانی دچار می‌شوند؛ بهتر است بدانید که ۲ ماده زنجبیل و موز می‌توانند مواد بسیار مغذی در تقویت عضلات و مفاصل باشد؛ برای مثال مصرف منظم زنجبیل می‌تواند درد ناشی از صدمات عضلانی به علت ورزش را تا حد زیادی کاهش دهد؛ موز هم منبع فوق العاده پتاسیم است؛ پتاسیم برای انقباض عضلات و سلامت بسیار مفید است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.