سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

آیین گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی همدان

گرامیداشت روز روابط عمومی

آیین گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی همدان با حضور رییس دانشگاه، معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون غذا و دارو، مدیر روابط عمومی و مسئولین روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه برگزار شد.

به گزارش مفدا همدان و به نقل از وبدا، مهندس علیرضا توقیری مدیر روابط عمومی دانشگاه در این آیین ضمن تبریک و قدردانی از همه همکاران و دست‌اندرکاران روابط عمومی ستاد و واحدهای تابعه، به تأکیدات مقام معظم رهبری به موضوع "جهاد تبیین" اشاره و اظهار کرد: در این راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دکتر مجذوبی رییس دانشگاه نیز تأکیدات برجسته‌ای بر حوزه روابط عمومی و تقویت عملکرد این مجموعه داشته و دارند.

وی عدم شناخت، تفاهم و تعامل را عامل اختلاف در همه جوامع اعم از کاری و اداری و حتی خانوادگی برشمرد و افزود: در واقع، مهمترین رسالت روابط عمومی را بتوان در راستای ارائه شناخت درست از سازمان، ایجاد تفاهم و تعامل در درون سازمان و برون سازمان تعریف کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کار روابط عمومی، صرفا ایجاد شهرت نیست عنوان کرد: عملکرد مؤثر روابط عمومی، ایجاد شهرت و برندسازی را به دنبال خواهد داشت، این مستلزم تلاشی مستمر است که رسالت سنگین روابط عمومی را که هر روز در سازمان‌های مختلف، پررنگ تر می‌شود به سر منزل مقصود برساند.

وی در ادامه، "تولی‌گری و مرجعیت رسانه" را سرفصل اقدامات روابط عمومی دانشگاه برشمرد و افزود: حضور فعال در عرضه‌های خبرنویسی، فعالیت مستمر در فضای مجازی، تولید متحوای مطلوب به این مرجع بودن کمک می‌کند و جایگاه روابط عمومی را تثبیت می‌کند.

مهندس توقیری با اشاره به اینکه در تلاش هستیم ارتباط مستقیم و بی‌واسطه بین روابط عمومی ستاد و واحدهای تابعه ایجاد کنیم تبیین کرد: تعامل اطلاعاتی و ارتباطی و ایجاد فضای صمیمانه در روابط خصوصی که گام اول ورود به روابط عمومی است در روند کار تیم مدیریتی جدید روابط عمومی دانشگاه از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بر حضور فعال مسئولین روابط عمومی در فضای مجازی تأکید و تصریح کرد: دنبال کردن صفحات پر بییننده محلی و منطقه‌ای، رصد اخبار رسانه ها اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از جمله اقداماتی است که مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید به صورت مستمر در دستور کار داشته باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین به لزوم ارتباط و عملکرد کار شبکه‌ای در حوزه روابط عمومی اشاره و بیان کرد: پاسخگویی درحوزه همه موضوعات مربوط به سلامت مردم و ایجاد شفافیت با همراهی و هماهنگی همه بخش‌ها اثرگذار خواهد بود از این رو ورود به این همراهی و هماهنگی برای مسئولین واحدهای تابعه اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه مخاطب امروز نیازهای متعددی دارد گفت: مخاطب گذشته در موج تنوع سلایق و اشکال ارائه خوراک خبری نبود اما مخاطب امروز با ابزارهای الکترونیک، دیجیتال و ... در مواجهه با تصاویر و فیلم‌های متنوع قرار دارد پس لازم است روابط عمومی با هنر، تخصص و اشراف خود آمادگی توملید خوراک فکری را در این رابطه ایجاد کند.

در ادامه این مراسم، مهدی رضایی به عنوان نماینده مسئولین روابط عمومی ستاد، افسانه نقیبی به عنوان نماینده مسئولین روابط عمومی شبکه های بهداشت و درمان و زهرا کاوندی به عنوان نماینده مسئولین روابط عمومی در بیمارستان‌ها به تشریح مهمترین نقطه نظرات همکاران و دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه روابط عمومی پرداختند.

این برنامه با اهدای هدیه و لوح قدردانی به کلیه مدعوین و تقدیر از مسئولین روابط عمومی فعال در استودیو سلامت نوروزی همراه بود.

sendComment

    commentHint
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.