یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

مدیران فرهنگی طرح‌های موفق خود را با سایر دانشگاه‌ها به اشتراک بگذارند/ با جوانان باید با زبان خودشان حرف بزنیم

نوروزی مدیر فرهنگی دانشگاه تهران

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سایر مدیران و متولیان فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درخواست کرد که طرح‌ها و برنامه‌های مفید و سازنده خود را به اشتراک بگذارند تا زمینه رشد فراگیر حوزه فرهنگی مجموعه‌های علمی ارتقاء یابد. وی همچنین تاکید کرد: باید روش‌های ارتباطی خود را با جوانان را تغییر دهیم و سعی کنیم با زبان خودشان، مفاهیم و ارزش‌ها را به آنان انتقال دهیم.

دکتر نوروزی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه «مهارت ارتباطی»  که در نشست توسعه توانمندی‌های فعالان فرهنگی در اصفهان برگزار شد، در گفت و گو با مفدا اظهارکرد: با برگزاری کارگاه‌های تخصصی و به اشتراک گذاشتن برنامه‌های فرهنگی می‌توان از سایر برنامه‌های موفق فرهنگی که در دیگر مناطق اجرا شده و موفقیت آمیز بوده آگاه شد و از تجربیات دیگر دانشگاه‌ها استفاده کرد.
این مدیر فرهنگی نسبت به انتقال تجارب از سوی مدیران فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: حوزه مدیریتی باید مبتنی بر انتقال تجارب باشد، مدیران فرهنگی باید در این مقوله بهتر عمل کنند و ضمن انتقال تجارب به کارشناسان و مدیران فرهنگی، بهترین فعالیت‌های آنان را دنبال کرده و یا توسعه دهند.
وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی «توسعه توانمندی‌های مدیران و کارشناسان فرهنگی» یادآور شد: در نخستین دوره این سلسله نشست‌ها حضور داشتم، اما متاسفانه موفق نشدم در دومین دوره حضور یابم، دوره سوم در اصفهان نیز بسیار خوب و کاربردی است و می‌تواند در مسیر مدیریت فرهنگی دانشگاه‌ها تاثیر مثبت داشته باشد.
مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهمیت فراگیری مهارت‌های مختلف از سوی مدیران خاطر نشان کرد: امروزه در زمانه‌ای قرار داریم که مردم و به ویژه نسل جوان مهارت‌های زیادی را آموزش دیده‌اند، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که بتوانیم بدون مهارت‌های جدید ارتباطی با آنان ارتباط برقرار کنیم.
نوروزی با بیان اینکه نسل جدید از لحاظ رفتاری و کارکردهای ارتباطی پیچیده‌تر از نسل‌های پیشین است، اظهار کرد: همین موضوع نشان می‌دهد که باید روش‌های ارتباطی خود را با جوانان را تغییر دهیم و سعی کنیم با زبان خودشان، مفاهیم و ارزش‌ها را به آنان انتقال دهیم.
وی افزود: دوره‌های آموزشی متمرکز برای مدیران و کارشناسان باعث می‌شود که شخص از هیاهوی کاری خارج شود و با فراغ بال علوم جدید را بیاموزد، چرا که در محیط اداری و همزمان با کار و فعالیت، کمتر می‌توان به مقوله یادگیری پرداخت و یا در صورت پرداختن به آن میزان اثربخشی کاهش می‌یابد و به خوبی دوره‌های متمرکز تاثیرگذار نیست.
مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد که یک مدیر نباید اینگونه بپندارد که مملو از تخصص و حرفه‌هاست بلکه باید همواره پذیرای فراگیری مهارت‌ها و تخصص‌های دیگر باشد و این مهارت‌ها را در عرصه مدیریتی و ارتباطی خود مورد استفاده قرار دهد.
نوروزی ادامه داد: به روز شدن باید همیشه سرلوحه کار مدیران و کارشناسان باشد، زیرا در این صورت می‌توانیم دانشجویانی با مهارت در حرفه تخصصی و همچنین در سایر موارد همچون اصول معاشرت و آداب اجتماعی تربیت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  باید پزشکانی دارای سجایای اخلاقی، هنرمند و برجسته تربیت کنیم، پزشکی که در تخصص خود موفق، اما در ارتباطات اجتماعی ضعیف است، نمی‌تواند به خوبی در جامعه ایفای نقش کند بنابراین این وظیفه مدیران فرهنگی است که زمینه را برای تربیت دانشجویان از همه ابعاد، فراهم کند. 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.