شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵

تاثیر بسزای مصرف میوه و سبزیجات در سلامتی / تنوع را در مصرف میوه ها رعایت کنید!

میوه

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با اشاره به اهمیت مصرف میوه و سبزیجات در سلامتی، اظهار داشت: میوه ها منابع غنی از انواع ویتامینها، آنتی اکسیدانها، انواع املاح و فیبر می باشند، آنتی اکسیدانها برای سلامتی و شادابی و کاهش فرایند پیری و سرطان ضروری هستند.

به گزارش مفدا یاسوج، انیس نیک فطرت گفت: میوه های غنی از ویتامین ث شامل انواع  مرکبات (مانند: پرتغال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین) و انواع توت ها می باشند که در ترمیم زخم ها و افزایش جذب آهن نقش مهمی دارند و میوه های غنی از ویتامین آ عبارتند از طالبی، خرمالو، شلیل و هلو که مصرف این گروه نیز در جلوگیری از خرابی و خشکی پوست، افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت و سلامت چشم نقش مهمی دارد.

 وی تصریح کرد: برای افراد بزرگسال سالم روزانه۲-۴ واحد از میوه ها توصیه می شود و حتما روزانه مصرف میوه و سبزیجات را به صورت خام در وعده های غذایی بگنجانید.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام سجاد(ع) در ادامه افزود: تنوع را در مصرف میوه ها رعایت کنید، زیرا ترکیب و خواص میوه ها متفاوت است، مثلا: گیلاس و آلبالو و توت با سرطان می جنگند و سیب مقدار زیادی فیبر دارد و پرتغال و کیوی مقدار زیادی ویتامین ث دارند.

وی بر مصرف آبمیوه های طبیعی تاکید کرد و یادآور شد: آب میوه های مصنوعی در یک لیوان مقدار شکر زیادی دارند.

میوه های خشک بخورید ولی توجه داشته باشید که قند بالایی دارند و سعی کنید در هر فصل از سبزی همان فصل مصرف شود  و تا جایی که میتوانید به صورت خام و از پخت طولانی مدت سبزی ها پرهیز شود.

نیک فطرت در پایان خاطر نشان کرد: روزانه از میوه ها و سبزی های غنی از ویتامین ث و حداقل یک روز در میان از میوه ها و سبزی های غنی از ویتامین آ استفاده کنید و مصرف روزانه میوه و سبزیجات فراموش نشود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.