یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

توصیه‌هایی برای مصرف مایعات کافی در فصل سرما

توصیه‌هایی برای مصرف مایعات کافی در فصل سرما

با سرد شدن دمای هوا، مصرف آب آشامیدنی ممکن است کاهش پیدا کند چرا که معمولا به اندازه ماه های گرم سال احساس تشنگی نداریم اما این بدان معنا نیست که بدن در هوای سرد به مایعات کمتری نیاز دارد.

به گزارش مفدا ساوه، به نقل از ایرنا در حالیکه در ایام سرد سال تعرق بدن کمتر می شود اما رطوبت بیشتری از دست می دهد زیرا هوای محیط خشک است و از دست دادن مایعات از طریق ادرار نیز افزایش می یابد.

روزنامه "هندوستان تایمز" در مطلبی به نکاتی اشاره کرده که با رعایت آنها می توان رطوبت بدن را در فصل پاییز و زمستان حفظ کرد:

- برای یادآوری زمان نوشیدن آب ساعت کوک کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا منتظر آلارم تشنگی نمانید و در نتیجه به میزان کافی در طول روز مایعات مصرف کنید تا رطوبت بدن حفظ شود.

- مقدار مصرف میوه‌ و سبزی را افزایش دهید: مصرف میوه‌ها و سبزیجات آبدار همچون پرتقال، هندوانه، آناناس، کلم بروکلی و هلو راهکار خوبی برای گنجاندن مایعات بیشتر در رژیم غذایی است.

- مصرف سوپ های خانگی: تهیه سوپ های خانگی به خصوص با سبزیجات و گیاهان فصلی می تواند مصرف روزانه مایعات را افزایش دهد.

- جرعه جرعه آب بنوشید: تشنگی نشانه بدی از کم آبی است. بدن سیگنال‌های تشنگی را تنها زمانی نشان می‌دهد که فرد به سطح بالایی از کم‌آبی رسیده باشد، بنابراین نوشیدن جرعه جرعه آب در طول روز ضروری است.

- همچنین توصیه می‌شود مصرف کافئین را کاهش دهید چرا که مصرف این ماده منجر به دفع آب بیشتری از بدن می شود. 

- در عین حال نیز مقدار مصرف آب را با میزان فعالیت روزانه خود هماهنگ کنید به این معنی که اگر یک روز فعالیت بیشتری دارید بدیهی است که بدنتان آب بیشتری از دست می دهد و در نتیجه باید مصرف مایعات بیشتری در طول آن روز داشته باشید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.