پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

مهدی مؤمنی‌پور در گفتگو با مفدا کرمانشاه:

تمهیدات لازم با در نظر گرفتن تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برای شروع سال تحصیلی جدید در حال آماده‌سازی است

مفدا

معاون مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آماده‌سازی خوابگاه‌ها، سرویس‌های حمل و نقل دانشجویی، خدمات تغذیه‌ای و سایر امور مربوط به دانشجویان، با در نظر گرفتن دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال انجام است تا در سال تحصیلی جدید با آمادگی کامل به استقبال دانشجویان برویم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مفدا کرمانشاه، مدیریت دانشجویی یکی از مدیریت‌های مهم و تأثیرگذار بر دارا بودن بهترین عملکرد از سوی دانشگاه‌هاست. در این مدیریت، اموری همچون فراهم آوردن رفاه دانشجویان، برطرف کردن نیازهای آنها و ارائه مطلوب‌ترین خدمات خوابگاهی، تغذیه‌ای و ایاب و ذهابی به دانشجویان به صورت روزانه انجام می‌شود.

مهدی مؤمنی‌پور به عنوان معاون مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از جمله افراد پرتلاش در پیشبرد اهداف این مدیریت می‌باشد؛ از این رو، به‌ منظور اطلاع بیشتر در خصوص وضعیت سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویان، به گفت‌وگو با ایشان پرداختیم. مشروح این گفت‌وگو در زیر آورده شده‌است.

در ابتدا لطف کنید خودتان را معرفی بفرمایید و در مورد مسئولیت خود توضیح دهید.

با عرض سلام و احترام، مهدی مؤمنی‌پور هستم و در حوزه مدیریت دانشجویی مشغول به انجام خدمت می‌باشم. مدیریت دانشجویی شامل اداره تغذیه، اداره خوابگاه‌ها و اداره رفاه است و علاوه بر این سه اداره، مسئولیت کنترل و نظارت بر واحد نقلیه و سرویس‌های دانشجویی نیز بر عهده مدیریت دانشجویی می‌باشد.

وسایل نقلیه ایاب و ذهاب دانشجویی چگونه فراهم می‌شوند؟

قرارداد نقلیه ایاب و ذهاب دانشجویی سالانه پس از هماهنگی‌های لازم، بین معاونت فرهنگی، دانشجویی با سازمان حمل و نقل و مسافر یا همان سازمان اتوبوسرانی منعقد می‌گردد و این سازمان از ناوگان حمل و نقل عمومی جهت ایاب و ذهاب دانشجویان استفاده می‌نماید.


️ مسیرها و ساعات حرکت سرویس‌ها چگونه است؟

مسیرها و ساعت تردد سرویس‌های دانشجویان بر اساس خوابگاه‌ محل اسکان دانشجویان، دانشکده‌ی محل تحصیل و مراکز آموزشی درمانی و طبق برنامه آموزشی و کارآموزی و کارورزی دانشجویان و طی هماهنگی با نمایندگان شورای صنفی دانشجویان تعیین و برنامه‌ریزی می‌گردد.


آیا سرویس‌ها در ایستگاه‌های خاصی توقف می‌کنند یا بین مسیرها بنا به درخواست دانشجویان توقف دارند؟

برنامه انجام کار سرویس‌های دانشجویی در دو مسیر رفت (از خوابگاه به سمت دانشکده‌ها و مراکز آموزشی درمانی) و برگشت (از دانشکده‌ها و مراکز آموزشی درمانی به سمت خوابگاه) تعریف می‌شود که ایستگاه مسیر رفت درب ورودی هر خوابگاه و ایستگاه مسیر برگشت درب ورودی هر دانشکده و مراکز آموزشی درمانی می‌باشد و بر حسب نیاز دانشجویان پس از هماهنگی لازم، ایستگاه توقف جدید نیز قابل تعریف می‌باشد.


️ این برنامه هم برای دانشجویان دختر برقرار است هم پسر؟

بله، سرویس‌های دانشجویی برای خوابگاه‌های خواهران و برادران به تفکیک در طول ترم تحصیلی برقرار می‌باشد.


آیا سرویس برای استفاده دانشجویان خارجی هم هست؟

بله، دانشجویان بین‌الملل ساکن در خوابگاه‌های خودگردان تحت نظارت نیز از خدمات سرویس‌های ایاب و ذهاب دانشجویی استفاده می‌کنند.


️ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس‌ها به چه شکلی و تا چه حد می‌باشد؟

در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دستورالعمل جامع و کاملی توسط مدیریت دانشجویی تهیه و تدوین شده و آموزش‌های لازم به پرسنل و رانندگان این سرویس‌ها داده شده‌است و همچنین این دستورالعمل جهت مطالعه دانشجویان گرامی از طریق فضای مجازی اطلاع‌رسانی و در سرویس‌های دانشجویی نیز نصب گردیده‌است که در صورت نیاز جهت اطلاع‌رسانی بیشتر در اختیار شما نیز قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که کلیه سرویس‌های دانشجویی در ابتدای مسیر رفت، توسط همکاران محترم در خوابگاه‌های دانشجویی به صورت روزانه ضدعفونی می‌گردند.


در هنگام استفاده از سرویس چه توصیه‌هایی به دانشجویان دارید؟

هم‌اکنون با توجه به شیوع بیماری کرونا توصیه می‌کنم که دانشجویان گرامی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند. همچنین دانشجویان می‌توانند هر گونه مشکلی در زمینه برنامه و ساعت حرکت سرویس‌های دانشجویی و سایر موارد مرتبط را از طریق شماره تلفن ۰۸۳۳۸۳۶۷۳۹۷ (مدیریت دانشجویی) و یا از طریق نمایندگان محترم شورای صنفی دانشجویان به مدیریت دانشجویی اطلاع‌رسانی فرمایند.


️ با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، چه تمهیداتی را برای تردد دانشجویان اندیشیده‌اید؟

هم‌اکنون مراحل قانونی عقد قرارداد سرویس‌های ایاب و ذهاب سال تحصیلی جدید در حال انجام است و تلاش ما ارائه خدمات رفاهی بهتر و جلب رضایت هر چه بیشتر دانشجویان گرامی می‌باشد و در این خصوص از نظرات سازنده دانشجویان گرامی در جهت ارتقای کیفیت خدمات استقبال می‌کنیم و تمهیدات لازم در خصوص رعایت و نظارت بر انجام پروتکل‌های بهداشتی در سرویس‌های دانشجویان در دستور کار می‌باشد.


️در سخن آخر چه پیامی برای دانشجویان دارید؟

در نهایت ضمن تشکر از شما، برای تمام دانشجویان گرامی آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم.انتهای پیام

خبرنگار: سارا زارعی

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.