به گزارش مفدا، علی اصغر زیلایی، معاون بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم در گفتگو با شبستان درخصوص میزان افزایش غرفههای عفاف و حجاب در این دوره اظهار کرد: امسال باتوجه به نگاه ویژه به بخش عفاف و حجاب که طی سالهای گذشته هم مورد استقبال همیشگی مردم بوده است هم در بحث جانمایی شرایط بهتری رقم خورد و هم از نظر میزان فضای لازم به این بخش با افزایش چشمگیری مواجه بودیم.
وی ادامه داد: به طور کلی در انتهای شبستان اصلی مصلی یک فضای ۶۲۰۰ متری برای ارائه محصولات عفاف و حجاب و در رواق غربی نیز فضایی به مساحت ۲۳۰۰ برای امور تبلیغی و ترویجی در زمینه عفاف و حجاب از سوی کمیته برگزار کننده نمایشگاه به این بخش ارائه شده است.
معاون بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن در زمینه برندهای معروف عفاف و حجاب و حضور آنها در نمایشگاه قرآن نیز یادآور شد: تمام فعالان، برندها و موسسات عفاف و حجاب در قالب ۲۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی در دو بخش در شبستان مصلی تهران در حال توزیع محصولات خود هستند.
زیلایی در مورد تعداد ثبتنام کنندگان برای حضور در نمایشگاه امسال و شرایط قبولی آنها نیز تاکید کرد: امسال بیش از ۲۶۰ ثبتنام برای حضور در نمایشگاه قرآن داشتهایم که علیرغم اینکه از حضور حداکثری همه استقبال میکردیم اما این امکان به علت محدودیت فضا امکانپذیر نشد و از این رو بخشی از متقاضیان در رزرو سال بعد قرار گرفتند.
وی افزود: ما برای پذیرش غرفهدارانی که ثبتنام کردند آئیننامهای را در نظر داشتیم، در این آئیننامه تولیدی بودن محصولات، تعداد شاغلین یک برند، تعداد آثاری که موفق به اخذ نشان شیما شدند، شرکت در ادوار گذشته نمایشگاه قرآن و همچنین نداشتن تخلفات انضباطی و آئیننامهای از جمله شاخصهایی است که در جانمایی نهایی ما نقش مهمی ایفا کردند.
معاون بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن در مورد عرضه کالاهای ایرانی در غرفه عفاف و حجاب تصریح کرد: جدای از پارچه چادری مشکی که برای تهیه آن مجبور به واردات آن از خارج کشور هستیم در سایر بخشها سعی کردیم براساس شعار "با افتخار ساخت ایران" عمل کنیم و از تولید کنندگانی که از پارچه ایرانی، تولیدی ایرانی و حتی لوگوها و برندهای ایرانی استفاده میکنند حضور حداکثری را داشته باشیم.
زیلایی در مورد حضور برخی از غرفههای پوشاک آقایان هم خاطرنشان کرد: در اذهان عمومی و قالب تصورات ما عفاف و حجاب مخصوص بانوان ثبت شده است و این امر جای تاسف دارد، حجاب برای مرد و زن یکسان است و دستورات دینی برای رعایت شئونات برای زن و مرد به یک شکل آمده است، براساس تجربیات سالهای گذشته برای این دوره به این نتیجه رسیدیم که بخشهای جدید را به بخش عفاف و حجاب اضافه کنیم، از این رو پوشاک آقایان، مانتو اجتماع نوجوانان، مانتو اجتماع بزرگسالان، پیراهن و بالاپوش استاندارد مردانه به بخش عفاف و حجاب اضافه شده است.
وی بیان کرد: همه محصولات که از الیاف طبیعی یا حتی از مواد پلیاستر تولید شده است از کارگروه ساماندهی مدل و لباس و همچنین واحد نظارت و ارزشیابی موفق به نشان شیما شدند.
معاون بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن در رابطه با وجود بخش نرم افزاری در زمینه عفاف و حجاب نیز افزود: در بخش تبلیغی و ترویجی جدای از سامانه کارگروه بنیاد مدل و لباس، کانال تخصصی عفاف و حجاب از سوی کارگروه راهاندازی شده است و ما از ظرفیت بخش خصوصی در فضای مجازی استفاده کردیم و در بخش تبلیغی و ترویجی شاهد حضور برند"من حجاب را دوست دارم" هستیم که مخاطبان بیشماری را دارد.
ارسال نظر