دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

در نامه به نمکی عنوان شد؛

برای رفع چالش‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی مساعدت شود

دکتر حق دوست

معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار مساعدت وزیر در رفع چالش های امور دانشجویان شاهد و ایثارگر شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مفدا کرمانشاه، دکتر علی اکبر حق دوست در این نامه به مسایل «ناکافی بودن اعتبارات و منابع مالی»، «عدم یکپارچگی ساختار و مدیریت امور شاهد و ایثارگر» و «ضرورت افزایش حمایت همه‏ جانبه مدیران ارشد» اشاره کرده و خواستار دستور وزیر برای مساعدت و رفع این چالش ها شده است.

حق دوست در این نامه یادآور شد: «بر اساس بند ج ماده ۸ اساسنامه طرح شاهد و ایثارگر ابلاغیه ۲۲ شهریور ۹۶ رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسیدگی به امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، رفاهی و هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، با ریاست معاون آموزشی به ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر سپرده شده است.

خوشبختانه با وجود پشتوانه ‏های قانونی مطلوب در این زمینه، مانند «اساسنامه طرح شاهد و ایثارگر» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، «آئین ‏نامه اجرایی مصوبه شورای عالی طرح و برنامه» و آیین‏ نامه اجرایی «شرح وظایف و ساختار سازمانی ستادها و مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت» ابلاغیه معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تلاش همکاران تاکنون اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.»

وی در این نامه خاطرنشان کرد: «اما به رغم اقدامات ارزشمند صورت گرفته در مسیر خدمت ‏رسانی به دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر، متأسفانه چالش‏ها و موانعی نیز در این مسیر وجود دارد که در نشست اخیر با مدیران کلان مناطق ده‏گانه امور شاهد و ایثارگر دانشگاه ‏ها نیز به طور جدّی بر رفع مشکلات و چالش‏ ها تأکید شد.»

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به چالش ‏ها و ضرورت رفع آن‏ها اظهار داشت: «ناکافی‏ بودن اعتبارات و منابع مالی» برای تخصیص به برنامه ‏های امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، به ویژه این‏که در اجرای «برنامه قانون جامع خدمت‏ رسانی به ایثارگران» مصوبه مجلس شورای اسلامی، به طور کلی اعتبارات لازم پیش‏ بینی نشده و عملاً اجرای بسیاری از مفاد قانونی با چالش مواجه شده است، به طوری‏ که امسال فقط مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به بیش از ۶۰ دانشکده/ دانشگاه‏‏ تخصیص یافت و ضروری است بر اساس مفاد قانونی اعتبارات لازم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: «بی توجهی به ساختار و عدم یکپارچگی مدیریت امور شاهد و ایثارگر» در دانشگاه ‏ها، به‏ طوری که در ۱۵ دانشگاه، این مدیریت خارج از حوزه معاونت آموزشی است و از طرفی پراکندگی در عنوان مدیریتی امور شاهد و ایثارگر بر خلاف ماده ۳ و ۴ آیین ‏نامه اجرایی، (مدیر/ دبیر و مشاور) است و مشکل ردیف سازمانی نیز وجود دارد که اصلاح آن لازم است.

حق دوست تاکید کرد: «ضرورت افزایش حمایت همه‏ جانبه مدیران ارشد»؛ هرچند در بسیاری از دانشگاه ‏ها، روسای دانشگاه (به عنوان رئیس ستاد) اهتمام کافی به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دارند، اما حمایت همه‏ جانبه مدیران از برنامه‏ های امور دانشجویان معزز شاهد و ایثارگر؛ به ویژه در دو بعد تقویت برنامه ‏های آموزش و تأمین منابع پشتیبانی (نیروی انسانی و منابع فیزیکی) ضروری است.

وی در این نامه خواستار مساعدت و ارائه دستورات لازم به روسای دانشکده‏ ها/ دانشگاه‏ های علوم پزشکی در زمینه مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر شده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.