یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۶

مشاوران، هم قدم با دانشجویان

یاری_اصفهان

یاری، کارشناس دفتر مشاوره وسلامت روان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی گفت:تفاوت عمده و فاحش ارائه خدمات نسبت به گذشته، صرف زمان زیاد برای تک تک خدمات ارائه شده می باشد، بخصوص تماس‌های تلفنی، پیگیری‌ها و مشاوره‌های تلفنی زمان بر بوده و باعث افت انرژی روانی در افرادی که این خدمات را ارئه می دهند می شود.

یاری، کارشناس دفتر مشاوره وسلامت روان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، در گفتوگو با مفدا در خصوص خدمات ارائه شده در دوران کرونا گفت:

خدمات ارائه شده از جمله مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی می‌باشد که در مشاوره‌های حضوری روان درمانی انجام می گیرد و در مشاوره های تلفنی به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد انجام مشاوره، راهنمایی و حمایت درمانی به دانشجویان عزیز ارائه می گردد.

از دیگر خدمات ارائه شده ارائه وبینارهای آموزشی می باشد که موضوعات آن براساس نیاز سنجی به عمل آمده از دانشجویان و نتیجه تماس های تلفنی دانشجویان با دفتر مشاوره، تعیین شده است و جهت اجرای انها برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد. از جمله وبینارهای ارائه شده: دوراهی آرزوها( ویژه دانشجویان جدیدالورود و دانشجویانی که نسبت به رشته تحصیلی خود علاقه مند نیستند ویا تردید دارند) آشتی با خود، مهارت‌های ارتباطی بین فردی اعضای خانواده، چالش های دوران دانشجویی، راه ورسم زوجین جلسه، مدیریت خشم، چالش های زندگی دانشجویی و سئوالات دوران خواستگاری می باشد.

وی ادامه داد: از دیگر خدمات ارائه شده شرکت در جلسات پیشرفت تحصیلی می باشد. همچنین پیگیری وضعیت روحی روانی، تحصیلی، ارتباطی دانشجویان از طریق تماس‌های تلفنی و ارائه راهنمایی به دانشجویانی که طی تماس های تلفنی دارای مشکل شناسایی می شوند، که در این خصوص طی تماس‌های تلفنی با دانشجویان علل افت ویا ضعف تحصیلی آنها بررسی شده و راهنمایی و مداخلات مربوطه ارائه گردید. شرکت در جلسه اساتید مشاور از دیگر خدمات ارائه شده می باشد. 

مشاور دانشکده مدیریت در مورد خدمات ارائه شده به دانشجویان جدیدالورود گفت: در خصوص دانشجویان جدیدالورود می توان به شرکت در جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود اشاره کرد که در این جلسه خدمات دفتر مشاوره و سلامت روان و راههای ارتباطی دانشجویان با دفتر مشاوره دانشکده در این شرایط توضیحاتی داده شد. به علاوه از دیگر خدمات خدمات ارائه شده به دانشجویان جدیدالورود غربالگری میباشد، که در این غربالگری دانشجویانی که دارای مشکل شناسایی می شوند طی تماس های تلفنی راهنمایی لازم را دریافت و پیگیری های لازم انجام می گردد.

در پایان یاوری گفت: با توجه به اینک تلاش می گردد که کلیه خدمات ارائه شده در این ایام از نظر کمیت و کیفیت مانند گذشته ارائه شود اما تفاوت عمده و فاحش ارائه خدمات نسبت به گذشته، صرف زمان زیاد برای تک تک خدمات ارائه شده می باشد، بخصوص تماس‌های تلفنی، پیگیری‌ها و مشاوره‌های تلفنی زمان بر بوده و باعث افت انرژی روانی در افرادی که این خدمات را ارئه می دهند می شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.