یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

چگونگی استفاده از روش تفکر نظاره‌ای؛

وبینار «نسخه‌ی اضطراب خود را بپیچیم» در مرکز مشاوره برگزار شد

وبینار «نسخه‌ی اضطراب خود را بپیچیم» ‏

به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وبینار آموزشی «نسخه‌ی ‏اضطراب خود را بپیچیم» ویژه‌ی دانشجویان روز سه‌شنبه پنجم اسفندماه برگزار شد.‏

به گزارش مفدابهشتی- مجید مردی روان‌شناس مرکز مشاوره و مدرس این وبینار دراین باره بیان کرد: «گاهی بعضی از افکار ناگهانی در ذهن ما ظاهر می‌شوند و ما کنترل کمی بر محتوا و فراوانی آن‌ها داریم و این افکار در ما حسی ناخوشایند ایجاد می‌کنند.»

این روان‌شناس با بیان این که روش تفکر نظاره‌ای یعنی معطوف کردن توجه به شیوه‌ی خاص و در زمان حال و بدون قضاوت با پذیرش برای کاهش اضطراب‌های خودمان استفاده می‌کنیم،یادآوری کرد: «تمرین‌های کاهش اضطراب شامل: مشاهده‌ی افکار، نام‌گذاری، رهاسازی و فاصله گرفتن است که در این وبینار آموزشی به آن پرداخته شد.»

وی هم چنین افزود: «تمرین‌های مرتبط دیگری نیز مانند اتاق سفید، تمرکز آگاهانه، من فقط فکر می‌کنم، برگ‌ها درون رودخانه، بادکنک و ابر و موارد دیگر آموزش داده شد.»

انتهای پیام

کدخبرنگار ۱۱۰۱۱۴

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.