دکتر بهزاد محسن پور با اشاره به توزیع فراوانی رشتهها و مقاطع تحصیلی در این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و ۸ مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: در مقطع دکترای عمومی در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی یک هزار و ۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
دکتر محسن پور با بیان اینکه در مقطع دستیاری پزشکی ۱۴۵ نفر تحصیل مینمایند، افزود: افراد مذکور در رشتههای تحصیلی زنان و زایمان، داخلی، روانپزشکی، کودکان، جراحی عمومی، بیهوشی و طب اورژانس تحصیل میکنند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مقطع کارشناسی ارشد ۲۱۶دانشجو در رشتههای اپیدمیولوژی، ایمنی شناسی پزشکی، علوم تشریح، میکروب شناسی، پرستاری، مامایی، آموزش بهداشت، بهداشت محیط، فیزیولوژی، پرستایمراقبتهای ویژه، بیوشیمی بالینی و پرستاری اورژانس مشغول تحصیل هستند.
دکتر محسن پور در ادامه تصریح کرد: ۳۸۲ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی قرار دارند.
وی افزود: در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته های تحصیلی علوم آزمایشگاهی، هوشبری، رایولوژی، پرستاری، مانایی، اتاق عمل، بهداشت، بهداشت حرفهای و بهداشت عمومی یک هزار و ۳۸۲ دانشجو در حال تحصیل هستند.
وی در ادامه از اشتغال به تحصیل ۲۱ دانشجو در مقطع PHD در رشتههای پزشکی مولکولی سلولی، علوم سلولی، ملکولی پژوهشی خبر داد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشتههای مامایی، فوریتهای پزشکی، بهداشت محیط بهداشت عمومی ۱۷۲نفر تحصیل میکنند.
دکتر محسن پور در ادامه بیان کرد: در مقطع کاردانی در رشته فوریتهای پزشکی ۳۴ نفر تحصیل میکنند.
وی تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۲۷۴ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر۸۳ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان سرانه فضای آموزشی این دانشگاه را کمتر از استانداردهای کشوری اعلام نمود.
دکتر محسن پور با اشاره به انجام فرایندهای مربوط به دانشجویان انتقالی و مهمان به سایر دانشگاهها به تعداد ۱۷۱ نفر از سال گذشته تاکنون، خاطرنشان کرد: انجام این مهم از سایر دانشگاهها با انتقال ۷۸ نفر صورت گرفته است.
وی در پایان اذعان کرد: با توجه به افزایش سالانه تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و دکترا، محدودیت و کاهش سرانه آموزشی و فضاهای آموزشی ملموس و بدیهی است لذا توسعه زیرساختهای آموزشی و منابع انسانی و فیزیکی ضروری دارد.
ارسال نظر