شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵

نتایج اولیه «پیمایش ملی سرمایه فرهنگی» در دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه دو بررسی شد

فیضی

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: مهمترین بخش این جلسه  به آسیب شناسی وضع موجود و اشاره به دلایل کاستی ها و خلاء های موجود در ساختارها و سازوکارهای مرتبط با فضای فرهنگی دانشگاه، خوابگاه و... اختصاص یافته بود. 

به گزارش مفدا تبریز، نتایج اولیه «پیمایش ملی سرمایه فرهنگی» در دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه دو با حضور مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، مدیر طرح سنجش سرمایه فرهنگی دانشجویان و شرکت مدیران، کارشناسان فرهنگی و تعدادی از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه دو به صورت مجازی برگزار شد. 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این جلسه، خلاصه ای از نتایج «پیماش ملی سرمایه فرهنگی» در دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه دو ارائه گردید و شرکت کنندگان، دیدگاه های خود را از وضعیت فرهنگی دانشگاه متبوع در قالب ارزیابی نتایج  «پیماش ملی سرمایه فرهنگی»  و تناسب آن با واقعیات موجود مطرح کردند. 

محمود فیضی ادامه داد: مهمترین بخش این جلسه  به آسیب شناسی وضع موجود و اشاره به دلایل کاستی ها و خلاء های موجود در ساختارها و سازوکارهای مرتبط با فضای فرهنگی دانشگاه، خوابگاه و... اختصاص یافته بود. 

وی با اشاره به اینکه مدیران و کارشناسان فرهنگی و همچنین نمایندگان‌ دانشجویان کلان منطقه دو در این جلسه حضور داشتند، اظهار کرد: بیان نقطه نظرات و مطالبات از سوی آنها و حضور مدیران فرهنگی وزارت سبب می گردد این موارد به سطوح بالای وزارت منعکس گردد و تدوین بسته‌ سیاستی برای سال‌های آتی با حداکثر مشارکت ذی نفعان انجام گیرد. 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه جلب مشارکت و اعتماد هر یک از ذینفعان مرتبط با هر قانون یا بسته سیاستی، پذیرش و همدلی با آن برنامه‌ها و اجرای آنها را فراهم می آورد، گفت: در این جلسه، شرکت کنندگان، توصیه های خود را در قالب سیاست، راهبرد و اقدام و عمل پیشنهادی برای تدوین بسته سیاستی  برای سال‌های آتی را ارائه کردند. 

محمود فیضی در ادامه سخنانش به جایگاه مهم و اهمیت روزافزون سرمایه فرهنگی در حیات اجتماعی دانشگاه و دانشجویان و موفقیت آنها اشاره کرد و ادامه داد: مدیران فرهنگی و دانشجویی وظیفه دارند در راستای بهبود و ارتقای سرمایه فرهنگی دانشجویان در طول تحصیل، اقدمات لازم را با تمام توان انجام دهند. 

وی، گام نخست در ارتقای سرمایه فرهنگی دانشجویان را شناخت وضعیت امروز دانست و افزود: «پیمایش ملی سرمایه فرهنگی» از سال 97 شکل گرفته است تا مبنای علمی و دقیق برای سیاستگذاری، برنامه ریزی و تخصیص بودجه با هدف ارائه خدمات فرهنگی بهتر فراهم آورد. 

مدیر امور فرهنگی دانشگاه با تبیین مفهوم سرمایه فرهنگی، اظهار کرد: سرمایه فرهنگی شامل انباشت ارزش ها و نمودهای فرهنگی و هنری ارزشمند، صلاحیت های تحصیلی و آموزشی و تمایلات و عادت های دیرینی است که در فرآیند جامعه پذیری و فرهنگ پذیری حاصل می شوند. 

محمود فیضی در بخش پایانی سخنانش به انواع سرمایه فرهنگی اشاره کرد و افزود: سرمایه فرهنگی تجسم یافته، سرمایه فرهنگی عینیت یافته و سرمایه فرهنگی نهادینه شده، انواع سرمایه فرهنگی را تشکیل می دهند و در پرسش نامه «پیمایش ملی سرمایه فرهنگی» مورد توجه قرار گرفته بودند. 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.