چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

در وبینار آموزشی چالش های روانشناختی دانشجویان مطرح شد؛

افت عملکرد آموزشی و بی‌میلی به تحصیل از علائم بروز مشکلات روحی در دانشگاه می‌باشد

افت عملکرد آموزشی و بی‌میلی به تحصیل از علائم بروز مشکلات روحی در دانشگاه می‌باشد

دکتر سپیدچیان در وبینار آموزشی چالش‌های روانشناختی دانشجویان مطرح کرد؛ افت عملکرد و بی‌میلی به تحصیل از علائم بروز مشکلات روحی در دانشگاه می‌باشد.

به گزارش مفدابابل، وبینار آموزشی چالش‌های روانشناختی نودانشجویان توسط اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.
 دکتر سفیدچیان متخصص روانپزشکی، در مورد چالش‌های روانشناختی در دانشجویان بیان داشت: استرس‌ها یا فشارهای عصبی در هر محیطی واکنش‌های غیر اختصاصی ارگانیسم را موجب می‌شوند و ضرورت تغییر و تحول را در روند معمولی زندگی به دنبال دارند.

عضو هیات علمی گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه گفت:با توجه به اینکه محیط دانشگاه می‌تواند حاوی عوامل استرس زا از قبیل دور شدن از محیط خانواده، مسائل مالی، مشکلات ارتباطی و در شرایط فعلی آموزش مجازی و... باشد، لزوم توجه و کاهش استرس در بین دانشجویان را می طلبد.

وی همچنین در ادامه گفت: عمده مسائل برخی نودانشجویان به دانشگاه بروز مشکلات روانی متعدد است که افت عملکرد و بی میلی به تحصیل را به دنبال خواهد داشت.

دکتر سپیدچیان در خصوص شیوه‌های درمان این مشکلات روحی افزود:  راهکارهایی از جمله تقویت عزت نفس، پذیرفتن مسئولیت پذیری و نقش دانشجویی، هدفگذاری و برنامه‌ریزی، تقویت باورهای معنوی، انجام ورزش و در نهایت ارتباط با واحد مشاوره دانشگاه می‌تواند به کاهش مشکلات روحی منجر گردد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.