یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی؛

متولد متن انقلاب

سازمان تبلیغات اسلامی

از ابتدای پیروزی انقلاب و حتّی قبل از آن، دستگاه تبلیغی استکبار جهانی، کارزاری عظیم بر ضد امام و انقلاب به راه انداخته و پیوسته با طرح موضوع های گوناگون، سعی در جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و پس از پیروزی نیز، به مقابله جدّی با انقلاب اسلامی برخاستند. حضرت امام رحمه الله در دوران حیات پربرکت خویش، در مقابل این تبلیغات ایستادگی کردند و با برملا ساختن نیات دشمنان، امت اسلامی ایران را از دام های فریب تبلیغاتی به دور داشتند.

به گزارش مفدا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در اول تیرماه ۱۳۶۰، نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه، تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد.

این نهاد انقلابی، به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلام ناب محمدی می کوشیدند، وارد میدان شد و رشد نمود.

این نهاد ارزشمند در سیر تکاملی خود، در چهاردهم فروردین ماه ۱۳۶۸، به فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله به سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی تغییر نام داد.

حضرت امام خمینی رحمه الله و سازمان تبلیغات

حضرت امام خمینی رحمه الله به تبلیغات با برنامه بسیار اهمیت می دادند. ایشان در اولین پیام به سازمان تبلیغات فرمودند: «امیدوارم با تلاش های پی گیر و با استفاده از همه نیروهای مؤمن به انقلاب و اسلام، از عهده این مهم برآیید... ان شاءاللّه در محدوده توانتان، نقاط کور و مجهول را برای مردم شریف ایران و جهان اسلام باز و روشن نمایید... و این مسأله که نظام در اهداف خود جدی است و در صورت به خطر افتادن ارزش های اسلامی، در هر موقعیت برخورد می نماید، باید به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر برای تمام دست اندرکاران و مردمْ تبلیغ گردد».

سازمان تبلیغات از دیدگاه مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری، در مورد سازمان تبلیغات فرموده اند: «ما معتقدیم این مجموعه ای که امروزه به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی گرد هم آمده اند، بالاترین و منسجم ترین مجموعه ای است که در طول تاریخ تبلیغاتمان داشته ایم. چهره نورانی اسلام را برای جهانیان روشن نمایید که اگر این چهره با آن جمال جمیل که قرآن و سنّت در همه ابعاد به آن دعوت کرده اند، از زیر نقاب مخالفان اسلام و کج فهمی های دوستان خودنمایی نماید، اسلام جهانگیر خواهد شد».

تبلیغات؛ امری همگانی

نظامی کارآمد و موفق است که ابزار تبلیغاتی کارآمدی داشته باشد. در عصر حاضر که استکبار جهانی تمامی توان خود را برای تهی کردن نسل های این انقلاب، به ویژه نسل جدید از انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی به کار گرفته اند، بر همگان است که با احساس وظیفه و تکلیف، به تقویت پایه های تقوا و تعهد در این مرز و بوم بپردازند. بر همین اساس، سازمان تبلیغات اسلامی، وظیفه ای بس عظیم دارد که با برنامه هایی دقیق، نیازهای نسل جوان و تمامی اقشار جامعه را شناسایی کرده و در راه دین باوری و خودباوری آنان، تلاش کند.

سفیران دین

در سیره مقدّس رسول اکرم صلی الله علیه و آله رساندن پیام حق، نیاز به هدایت کننده ای بیدار، هوشیار و عالم دارد. سازمان تبلیغات اسلامی، با درک این مهم، با تربیت و آموزش سفیران هدایت و فرستادن آنان در تمام نقاط ایران و حتی خارج از کشور، می خواهد اسلام ناب را در سراسر جهان بگستراند. خداوند که اولین هدایت کننده است، این کار مهم را سخت و دشوار می داند و با فرستادن پیامبران و سفیران دینی، به هدایت جامعه می پردازد و خود در این امر پشتیبان و یاور مبلغان دینی خواهد بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.