سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

دکتر لیلی مصلی نژاد مدیر مرکز آموزش مجازی:

طراح بازی کروناپلی در مصاحبه بامفدا از جذابیت های این بازی می گوید

دکتر مصلی نژاد

کروناپلی به صورت عام المنفعه با تولیت تیم it موج مجازی،جهت آگاهی رسانی در مورد مقابله و پیشگیری کرونا ویروس در کشور طراحی شده است و با حمایت مرکز آموزش مجازی و معاونت فرهنگی و دانشجویی در کشور نشر می یابد .

به گزارش مفدا-جهرم" این روز ها نقش آموزش درتوانمندسازی و بهبود عملکرد و تسریع روند اجرای برنامه های اساسی بر هیچ کس پوشیده نیست و منابع انسانی با ارزشترین و مهمترین عامل توسعه هر کشور محسوب می شود و همه این ها مستلزم رشد قابلیتهای آموزشی است و این قابلیتها را میتوان با پرورش استعدادها، سرعت عمل در رویارویی با شرایط متغیر، یادگیری، همکاری و پاسخگویی و در نهایت فرهنگسازی تعبیر نمود.

بازی سازی از روش های بسیار سازنده در آموزش محسوب می شود و آموزش و توسعه، کوشش مداوم و برنامه ریزی شده با این روش جوابگوی نسل امروز بوده است از این رو به سراغ طراح بازی کروناپلی رفتیم و از چند و چون طراحی این بازی جویا شدیم.

با سلام خسته نباشید خیلی خوشحالم که باهاتون مصاحبه میکنم،

  1. میشه خودتون و اعضای کادرطراحی بازی کرونا پلی رو معرفی کنید:

دکتر لیلی مصلی نژاد مدیر مرکز آموزش مجازی هستم به همراه تیم موج مجازی به عنوان تیم it متولی برنامه و مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بازی سازی به صورت عام المنفعه و در جهت آگاهی رسانی به کودکان اجرا می شود.

۲- اگر امکانش هست توضیحاتی درمورد بازی ساخته شده و نظرتون درباره بازخوردهایی که پیش بینی میکنید بگید:

یکی از اصول مهم طراحی بازی بازخورد است، بازخوردهایی که درنظر گرفته شده است مدالهایی است که به محض رسیدن به حد تسط به کاربران ارائه می شود. همچنین جوایزی جهت نفرات برتر در نظر گرفته شده است.

۳-   این بازی برای چه رده سنی طراحی شده و مخاطب خاص داره؟  

این بازی در سطح دانش آموزان دبستانی طراحی شده است.

۴-   توضیحاتی در رابطه با بازی دارید؟

این بازی به صورت عام المنفعه با تولیت تیم it موج مجازی جهت آگاهی رسانی در مورد مقابله و پیشگیری کرونا ویروس در کشور طراحی شده است و با حمایت مرکز آموزش مجازی و معاونت فرهنگی و دانشجویی در کشور نشر می یابد و جوایزی نیز از سوی وزارت بهداشت و متولیان این امر در نظر گرفته شده که جذابیت آن را دوچندان خواهد کرد.

۵-   به نظر میاد بازی کرونا پلی یک بازی آموزشی هماهنگ با فرهنگ ایرانی هست، میشه درمورد شکل گیری ایده ساخت این بازی و زحمات و وقت های صرف شده در این بازی بگید؟

تمام اصول علمی، به زبان کاربردی و ساده و متناسب با فرهنگ ما در این بازی پیش بینی شده است

۶-  آیا برای ساخت بازی کروناپلی، از نمونه های دیگه هم الهام گرفتید؟

تجربه بنده در چهار کار قبلی با همراهی تیم موج مجازی در طراحی این بازی نیز به کار گرفته شده است

۷- آیا بازی های دیگه ای هم طراحی کردید؟

بله اولین بازی سازی آموزشی در زمینه بیماری های روان را بنده در کشور طراحی و در جشنواره آموزشی شهید مطهری آن به عنوان طرح برتر معرفی گردید، سه کار پایان نامه ای هم در این زمینه طراحی و اجرا شده است.

۸-   بازخوردهای بازی های دیگتون تاحالا چطور بوده؟

کارهایی که طراحی و اجرا شده است از بازخوردهای مناسبی برخوردار بوده است و دانشجویان ضمن رضایتمندی از نحوه آموزش با بازی سازی، در یک محیط مفرح و لذت بخش می توانند بهره کافی را از این شیوه داشته باشند.

۹-  آیا به ساخت بازی جدید فکر میکنید؟

بازی سازی ازترفندهای روز آموزشی در دنیاست و قطعا این روند با تنوع و تکنولوژی به ادامه می یابد.

۱۰-   چیزی هست که به عنوان درد و دل یا هرچیز دیگه دوست داشته باشید بگین؟

حمایت از هزینه های جانبی، تبلیغات و جوایز بازی سازی نیاز به اسپانسرکار و تیمی دارد. که البته در این مورد، کمی هماهنگی فعالیت ها همیشه با چالش روبره بوده است و معاونت فرهنگی و دانشجویی در زمینه نشرکشوری آن تلاش زیادی را انجام داد تا به نتیجه برسد، تبلیغال آن نیز از طرف این معاونت حمایت شده است.

۱۱ - تشکر میکنم از اینکه مصاحبه با مفدا رو قبول کردید، آزوی موفقیت دارم برای شما و گروهتون

جوایزی که که در هنگام بازی توسط دانش آموز کسب می شود یکی از جذابیت های مهم و کاربردی این بازی سازی است که با حمایت متولیان و رایزنی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با  وزارت بهداشت تدوین و اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.