چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

ورزش و کرونا/کدام ورزش در خانه مناسب شماست؟

مسابقه طناب زنی

ورزش در خانه شامل حرکات ورزشی ساده‌ای است که برای تمامی عضلات حرکت خاصی در نظر گرفته شده است که بدون نیاز به باشگاه رفتن تنها با صرف چند دقیقه در طول روز می‌توانید در خانه به تناسب اندام برسید که تمامی این حرکات بدون نیاز به مربی و و امکانات خاصی که تمام این حرکات با وزن بدن انجام می‌شود.ذر این ایام که شیوع بیماری کرونا در کشور رو به افزایش است، انجام چند ورزش می‌تواند بر کم تحرکی غلبه کند.

به گزارش مفدا، اولین گام برای ورزش در خانه گرم کردن بدن به شیوه صحیح است که با انجام حرکات کششی شروع می‌شود که این کشش در عضلات باعث افزایش دما بدن و اکسیژن رسانی بیشتر به سلول‌ها می‌شود، بهترین تایم ورزش هم بستگی به خودتان دارد که چه ساعت از شبانه روز شاداب هستید که هم صبح می‌توانید انجام دهید و هم بعد از ظهر یا شب. در ادامه با چند ورزش مناسب و تاثیر گذار آشنا می‌شویم:

شنا سوئدی

این ورزش یک حرکت بسیار عالی و قدرتی است که تعداد زیادی از عضلات بالا تنه را درگیر می‌کند که بیشترین تاثیر را بر روی عضلات سینه، سرشانه، و بازو دارد. برای انجام این حرکت باید بر روی شکم دراز بکشید و بعد از اینکه بدن را به طور کامل کشیدید، سعی کنید تعادل خود را به کمک پنجه‌های پا و همچنین دست‌ها حفظ کنید. برای شروع به سمت پایین بروید و سپس به بالا بیایید.

طناب زدن

از حرکات ساده، اما تاثیر گذار ورزش در خانه محسوب می‌شود یک روش مؤثر برای داشتن اندامی بدون نقص و همچنین بهترین ورزش برای بالا بردن ظرفیت ریه‌ها و کمک کردن به بهبود گردش خون در بدن است.

طناب زدن بهترین راه برای سوزاندن کالری است و چرا که با بالا رفتن ضربان قلب و سرعت کالری سوزی روند چربی سوزی هم بالا می‌رود. طناب زدن یکی از موثرترین ورزش‌هایی است که برای قلب و عروق بسیار مناسب است، زیرا باعث بالا رفتن مقاومت فیزیکی بدن می‌شود.

دراز نشست

روش صحیح انجام حرکت: بر روی کمر خوابیده و زانوهای خود را در یک زاویه ۹۰ درجه نگه دارید. دست‌های خود را در طرفین سر قرار دهید و نوک انگشت‌ها را به گوش خود بچسبانید.

قسمت پایین کمر خود را به زمین فشار داده و در همین حین شانه‌های خود را از زمین جدا کنید و چند اینچ بالا بیاورید  این اطمینان را حاصل کنید که قسمت پایین کمر شما در تمام طول تمرین در تماس با زمین می‌ماند. عضلات شکم را منقبض کرده، و فشار زیادی به آن‌ها وارد کنید، سپس به صورت کنترل شده و آرام، تیغه شانه‌های خود را بر روی زمین قرار دهید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.