چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

تاثیر ورزش‌های استقامتی و هوازی بر کم‌کاری تیروئید

پیاده روی

یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است که اگر هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی روزانه احساس می‌کنید فشار بسیار زیادی به بدنتان وارد می‌شود، درد عضلانی دارید و زود خسته می‌شوید، دچار کم‌کاری تیروئید هستید.

به گزارش مفدا، دکتر احمد باقری مقدم با بیان این مطلب اظهار کرد: کم‌کاری تیروئید چون سبب کاهش سوخت و ساز بدن، تعریق، خستگی زودرس و دردهای عضلانی می‌شود، ورزش به ویژه ورزش‌های هوازی و استقامتی سبب افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود تیروئید می‌شود.

وی گفت: پیاده‌روی، دویدن آرام، دوچرخه‌سواری، طناب زدن و شنا با شدت متوسط از جمله ورزش‌هایی است که برای افراد دچار کم‌کاری تیروئید توصیه می‌شود. همچنین این افراد باید ورزش‌های هوازی را به طور متناوب انجام دهند به طوری که اگر قرار است یک ساعت فعالیت ورزشی انجام دهند آن را طی ۳ تا ۲۰ دقیقه در طول روز تقسیم کنند تا دچار خستگی زودرس نشوند.

این متخصص پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: کوچکترین کاهش میزان مایعات بدن می تواند باعث افزایش غلظت خون شود و در این هنگام کار پمپاژ توسط قلب دشوار می شود. یک راه برای اینکه تشخیص دهید دچار کم آبی هستید یا نه این است که قبل و بعد از ورزش، خود را وزن کنید. اگر بیش از دو درصد از وزن تان از دست رفته باشد، یعنی دچار کم آبی شده اید و باید بیشتر مایعات بنوشید. همچنین افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید برای این که در جریان ورزش مایعات زیادی را از دست ندهند، بهتر است در هوای گرم ورزش نکنند تا دچار گرمازدگی و مشکلات نشوند.

وی اضافه کرد: بهترین زمان ورزش برای افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید بعدازظهر است که باید سعی کنند در شرایط کنترل شده به فعالیت ورزشی بپردازند.

باقری مقدم در پایان در گفت وگو با ایسنا گفت: داشتن یک روز پر از استرس و خواب بد شبانه، هر دو باعث کاهش سطح انرژی و احساس خستگی می شود. بنابراین اگر حین ورزش احساس خستگی می کنید، باید سبک و روال زندگی، شغل و دیگر روابط اجتماعی تان را از نظر میزان استرس بررسی کنید.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.