به گزارش مفدا، سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در آیین اختتامیه سومین همایش سراسری مهدویت با محوریت نقش امام حسین(ع) در امر ظهور که توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد به سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه در میان همه صورتها و فرمها و قالبهای کار فرهنگی، فعالیت قرآنی عالیترین و اصیل ترین موضوع و سرفصل امور فرهنگی است، گفت: بی گمان این قاعده برای همه سطوح مخاطبان کار فرهنگی در هر نقطه از جوامع اسلامی مصداق دارد.
وی ادامه داد: با قطعیت تمام عرض می کنم که هر کس در هر مرحله و مرتبه از فعالیت فرهنگی، این موضوع را تجربه کرده باشد بخوبی میداند که در کنار همه معجزات شگفت قرآن، معجزه متاثرسازی و هدایت مستقیم مخاطب کار فرهنگی، یکی از معجزات آیات قرآن است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی دلیل ظهور و برو این اعجاز را قداست و نورانیت ناب کلمات و بیان الهی دانست و اظهار کرد: به عنوان یک قاعده اصیل و خالص عرض می کنم که هرکس برای مدتی با قرآن موانست داشته و به مدد فرهنگ قرآنی دست اندر کار فعالیت فرهنگی بوده به صورت مستقیم دریافته است که؛ قرآن و کار قرآنی عالی ترین مرتبه و موضوع فعالیت فرهنگی است بر مبنای همین قاعده باید نتیجه گرفت که در میان کل خانواده بزرگ کار فرهنگی در دانشگاه ها، جمع سرافراز مدیران و کارگزارن امور قرآنی رشیدترین اعضای معزز خانواده بزرگ کار فرهنگی هستند.
پورعلی تصریح کرد: علاوه بر این اگر پذیرفته باشیم که دانشجویان و دانشگاهیان جلوداران و طلایه دارانی اقشار مردم هستند، می شود نتیجه گرفت که اهالی و اصحاب کار قرآنی و از جمله همین اجتماع کانون های قرآن و عترت، منتسب به بالاترین مراتب و مدارج جامعه علمی فرهنگی ما بوده و باید سراغ ایشان را در مهم ترین ردیف های این جامعه گرفت.
این خانواده بزرگ؛ هیچ گاه در هیچ مرحله ای نباید ایستا شوند
به گزارش ایکنا، وی ادامه داد: نکته دیگری که گمان دارم ذکر آن ضرورت دارد این است که این بخش از این خانواده بزرگ؛ هیچ گاه در هیچ مرحله ای نباید ایستا شوند، زیرا قرآن دربردارنده جاری ترین و بالنده ترین مسیرهای رشد برای تمام بشریت است. حقیقتا جای دریغ دارد اگر ما به عنوان فرزندان جامعه و خانواده اسلام و قران در جریان این مسیر جاری نبوده و در حاشیه این جاده خطیر حرکت بازایستیم.
وی با اشاره به نکته دیگری خطاب به دانشجوبان گفت: شما به خوبی می دانید که فعالیت قرآنی به هیچ وجه به قالب های معروف و متعارف محدود نیست و ما به عنوان بخش دانشگاهی و دانشجویی وظیفه داریم که قالب ها و شیوه های بدیع تر در یک فرایند استمراری برای وسعت بخشی و تعمیق امور در اختیار بگیریم.
ارسال نظر