مدیریت امور دانشجویی یکی از مدیریت های زیر مجموعه حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه می باشد که وظیفه برنامه ریزی، نظارت و پیگیری امور معیشتی و رفاهی دانشجویان را بر عهده دارد. احترام به شخصیت دانشجویان و تکریم انسانی آنها، اهمیت دادن به ویژگی های قومی، فرهنگی، فردی و شخصیتی، ایجاد تعامل و تشریک مساعی با دانشجویان در رفع مشکلات رفاهی و معیشتی همواره در سرلوحه فعالیت های این مدیریت قرار دارد.
این مدیریت در قالب سه اداره اصلی (امور خوابگاهها، تغذیه، رفاه ) و با همکاری تنگاتنگ واحدهای امور رایانه، حسابداری، تدارکات ، امور قراردادها، اموراداری و دبیرخانه و همچنین تعامل مستمر با مدیریت تعالی فرهنگی و فوق برنامه، مدیریت تربیت بدنی و اداره مشاوره و راهنمائی دانشجویی همواره در جهت ارتقاء خدمت رسانی به دانشجویان عزیز قدم بر می دارد.
1) اداره امور خوابگاهها: این اداره با توجه به شرح وظایف سازمانی خود، مسئول اسکان دانشجویان متقاضی واجد شرایط دانشگاه بر اساس مقررات و آیین نامه های مربوطه می باشد.
2) اداره تغذیه: این اداره با هدف تأمین غذای دانشجویان و نظارت علمی بر کیفیت و کمیت آن، مسئولیت تهیه، طبخ و توزیع غذای دانشجویان برای وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و بهداشتی را بر عهده دارد. رزرو، شارژ و توزیع غذا در سلف و خوابگاهها از طریق سیستم اتوماسیون تغذیه و همچنین بصورت اینترنتی انجام می پذیرد.
3) اداره رفاه : این اداره وظیفه برنامه ریزی وام ها و امکانات رفاهی تخصیص داده شده از طرف صندوق رفاه دانشجویان وزارت را بر عهده دارد. پشتیبانی سیستم نرم افزاری (صندوق رفاه ) نصب شده در سطح دانشکده های دانشگاه از دیگر وظایف اصلی این واحد می باشد. این اداره ضمن تعامل مستمر با صندوق رفاه وزارت بهداشت و با هماهنگی امور دانشجویی دانشکده ها نسبت به ثبت نام، بررسی و ارسال درخواستهای تایید شده به صندوق رفاه وزارت در چارچوب مقررات و آئین نامه های مربوطه در برطرف نمودن دغدغه های مالی دانشجویان قدم بر می دارد.
شرح وظایف مدیریت دانشجویی
1. برنامه ریزی در خصوص مسائل رفاهی، خوابگاهی و امور تغذیه دانشجویان.
2. اجرای دقیق قوانین، آئین نامه ها و بخشنامه های دانشجویی.
3. پرداخت وام های تحصیلی، مسکن، ضروری، ازدواج، شهریه تحصیلی ، ودیعه مسکن به دانشجویان واجد شرایط.
4. اعطای تسهیلات رفاهی و امکانات کمک آموزشی مصوب به دانشجویان واجد شرایط.
5. انجام امور مربوط به باز پرداخت وامها و تسویه حساب تسهیلات رفاهی دانشجویان.
6. انعقاد قراردادهای بیمه خدمات درمانی و بیمه حوادث دانشجویان.
7. پذیرش، ثبت نام و اسکان دانشجویان واجد شرایط در خوابگاههای دانشجویی.
8. صدور معرفی نامه و کارت ورود به خوابگاهها برای دانشجویان متقاضی خوابگاه.
9. انجام امور مربوط به تجهیزات و تعمیرات مورد نیاز در خوابگاههای دانشجویی.
10. مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و فعالیتهای فوق برنامه در خوابگاههای دانشجویی.
11. نظارت و کنترل برنامه سرویس های ایاب و ذهاب خوابگاههای دانشجویی.
12. تهیه و تنظیم برنامه های غذای هفتگی،ماهانه و فصلی دانشجویان.
13. انجام اقدامات مربوط به انتخاب، سفارش، تحویل، نگهداری ، پخت و توزیع مواد غذایی.
14. رسیدگی به بهداشت مواد غذایی و بهداشت محیط خوابگاههای دانشجویی.
15. بازدیدهای مستمر از خوابگاههای دانشجویی و سلف سرویسها، به منظور رفع مشکلات و نارسایی های موجود.
16. تلاش در جهت ارتقاء سطح معلومات کارکنان حوزه مدیریت دانشجویی به منظور برخورد متناسب با مسائل و مشکلات دانشجویی .
17. تلاش در جهت توسعه خدمات رفاهی دانشجویان در خوابگاهها و سلف سرویس های دانشجویی.
18. استفاده از تجارب ارزشمند سایر دانشگاهها و موسسات آموزشی عالی در زمینه خدمات رفاهی دانشجویان.
ارسال نظر