شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

کارهایی که بهتر است در زمان امتحانات انجام دهید

امتحانات

دانشجویان در ایام امتحانات علاوه بر درس خواندن باید عوامل دیگری را هم برای موفقیت بیشتر مورد توجه قرار دهند.

به گزارش مفدا رفسنجان، یکی از مسائل مهم در زندگی علمی محصلین و دانشجویان مساله شب و روز امتحان است در این اوقات انواع بیماریها مانند استرسها ، فشارهای روحی و روانی ناشی از مسئله امتحان  شایع هستند.

برای رهایی از این بیماریها و فشارهای روحی باید به نکات زیر توجه داشت

۱_مطالعه بعد از ساعت ۱۰ شب با وجود خستگی زیاد زمان مناسبی برای مطالعه نیست

حداقل سه ساعت قبل از زمان امتحان به هیچ عنوان چیزی مطالعه نکنید

۲_ به جای مطالعه ، اندوخته های ذهنی خود را مرور کنید

۳_ در مرور ذهنی شتاب نکنید

۴_ مطالعه نمونه سوالات و دقت در پاسخ آنها به کمک اندوخته های ذهنی و بدون مراجعه به کتاب و جزوه ، مفید و موثر است

۵_ برای پیدا کردن جواب سوالی که نمی دانید متحمل فشار عصبی نشوید ممکن است یک سوال را در ابتدا نتوانید پاسخ دهید اما با قدری تامل و یا مطالعه بقیه سوالات به جواب آن یک سوال هم خواهید رسید

۶_ اگر در مرور ذهنی با مطلبی مبهم روبرو شدید به کتاب مراجعه کرده و فقط به دنبال همان مطلب گنگ و ناگویا باشید و پس از یافتن آن مطلب ، کتاب را ببندید

۷_ تلقین آرامش و عدم اضطراب درصد موفقیت را بالا می برد در برخی موارد با آرامش و پاسخگویی به سوالات دیگر جواب سوالی را که نمی دانید ، در می یابید برخی افراد علیرغم دانستن مطالب ، باز هم مضطرب می شوند و این اضطراب روحی از نظر سمی به آنان آسیب می رساند

تقریبا ۲۰ الی ۳۰ درصد عدم موفقیت در امتحان به خاطر ناآرامی و اضطراب است

۸_ فهمیدن سوالات امتحانی ۳۰ درصد از موفقیت در امتحان را تضمین می کند برخی به علت عجله کردن و نفهمیدن سوال گاهی با آنکه جواب آن را می دانند پاسخ اشتباه می دهند و از نمرهای که حق آنهاست محروم می شوند

۹_ برای قبل و بعد از امتحان هیچ کار مهمی را برنامه ریزی نکنید زیرا این برنامه ها تمرکز انسان را در حین امتحان از بین می برند

۱۰_ در مواقع امتحان علاوه بر جهات روحی از نظر جسمی نیز خود را تقویت کنید و این عمل با استفاده از مواد غذایی مقوی و کم حجم مانند موادی که فسفر ، پروتئین و ویتامین به اندازه ی کافی داشته باشند ممکن است

۱۱_ اگر قبل از امتحان از غذایی سنگین استفاده کرده اید خوب است بوسیله پیاده روی و ورزشهای سبک به هضم آن کمک کنید

۱۲_ قبل از ورود به جلسه امتحان به دستشویی رفته و وضو بگیرید در برخی موارد ، اضطراب و استرس ، موجب تحریکات عصبی در مثانه  شده و حجم  ادرار زیاد می شود و ممکن است این تراکم ادرار در جلسه  ی امتحان موجب بروز ناراحتی کلیه و دل درد شود

۱۳_ از نظر لباس ، سردی یا گرمی هوا را در نظر بگیرید

۱۴_ دو عدد خودکار به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم دچار مشکل نشوید

۱۵_ پانزده دقیقه قبل از امتحان در فضای جلسه امتحان حضور پیدا کنید

۱۶_ آشنایی با ممتحنین و افراد حاضر در جلسه خوب است زیرا آشنایی با حالات جسمی و روحی و طرز برخورد یا راه رفتن آنها ، کمتر موجب حواس پرتی خواهد شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.