شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

معرفی کارکنان اداره امور تغذیه:

معرفی کارکنان اداره امور تغذیه:

سیده سمیه موسوی کارشناس مسئول اداره تغذیه

مهندس محمدرضا محمودی مسئول اتوماسیون تغذیه

حسین رحیمی   ناظر سلف

محمد کریمی  ناظر سلف

شرح وظایف اداره تغذیه :

 ۱- نظارت بر تهیه اقلام اصلی مواد اولیه توسط پیمانکار

۲- نظارت بر خرید مواد غذایی، کیفیت مواد غذایی، انبار مواد غذایی، طبخ و توزیع غذا توسط کارشناس تغذیه

۳- نظارت بر بهداشت سلف سرویس‌ها، پرسنل و کارکنان شاغل در آشپزخانه‌ها توسط کارشناس بهداشت محیط

۴- نظارت بر نحوه صدور کارت اعتباری اتوماسیون تغذیه دانشجویان

۵- رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات دانشجویان در مورد تغذیه و اعلام به پیمانکار

۶- نظر سنجی از دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها در مورد کیفیت غذایی جهت برنامه‌ریزی هرچه بهتر تعداد دانشجویان

۷- تهیه و تنظیم برنامه غذایی به صورت ماهانه و درج آن در سایت دانشگاه

۸- تهیه صورت وضعیت عملکرد پیمانکار طرف قرارداد به صورت ماهانه و اعلام به معاون دانشجویی فرهنگی برای پرداخت حق الزحمه ایشان برابر مفاد قرارد منعقده

۹- شناسایی مطلوب دانشجویان فعال به عنوان همکار افتخاری جهت نظارت بر توزیع شام و صبحانه در خوابگاه‌های دانشجوئی و پرداخت حق الزحمه ایشان برابر دستورالعمل کار دانشجوئی.
۱۰- پی‌گیری مشکلات مربوط به افزایش اعتبار و رزرو غذا به صورت اینترنتی

۱۱- تهیه آمار پخت غذا به صورت هفتگی و ابلاغ به پیمانکار

معرفی اداره تغذیه

حفظ سلامت و بهداشت غذای دانشجویان از مهم ترین اهداف مدیریت امور دانشجویی می باشد، لذا به این منظور اداره تغذیه عهده دار مسئولیت نظارت بر تهیه، طبخ و توزیع غذای دانشجویان برای وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام با استفاده از مواد اولیه ی با کیفیت و بهداشتی و نیز رزرو و توزیع غذا در سلف سرویس ها و خوابگاهها از طریق سیستم اتوماسیون تغذیه می باشد .

اهم وظایف این اداره و واحدهای تابعه آن در ارائه غذای سالم به دانشجویان دانشکده ها و خوابگاههای دانشگاه عبارتنداز :

  • نظارت بر تهیه به موقع مواد اولیه، طبخ غذا و توزیع آن در سلف سرویسها و خوابگاههای دانشگاه

  • نظارت برتامین تجهیزات مورد نیاز طبخ غذا

  • برگزاری مناقصه وانتخاب پیمانکار مناسب برای طبخ غذا

  • تدوین برنامه غذایی مناسب باتوجه به فصول سال و برآورده سازی نیازهای تغذیه ای دانشجویان از نظر میزان کالری، پروتئین، کربوهیدارت، چربی و ریزمغذی های لازم و استانداردسازی آن  و نظارت بر اجرای برنامه غذایی

  • تهیه آنالیز مواد غذایی مورد نیاز برای هریک از غذاها

  • نظارت و کنترل دقیق بر میزان مصرف مواد غذایی و کیفیت مواد غذایی خریداری شده(براساس برندهای اعلام شده)

  • نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکار

  • نظارت و رسیدگی مستمربر امر بهداشت محیط های طبخ و توزیع غذا(آشپزخانه وسلف سرویس ها)

  • نظارت درتهیه و ارائه کارت بهداشتی و گواهی آموزشی پرسنل دخیل در امر تهیه و طبخ غذا (نظارت بر عملکرد پیمانکار تغذیه)

  • کنترل بهداشت موادغذایی و تاریخ تولید و انقضاء آنها در تمامی مراحل تهیه غذا اعم از خرید موادغذایی استاندارد، نگهداری، آماده سازی، طبخ و توزیع غذا

 نحوه استفاده از سیستم اتوماسیون تغذیه

دانشجویان پس از دریافت کارت دانشجویی هوشمند خود درصورت تمایل به استفاده از غذای دانشجویی به ترتیب زیر اقدام نمایند:

 نحوه شارژ کارت تغذیه

۱-افزایش اعتبار کارت تغذیه از طریق اینترنت (شبکه شتاب) :

با مراجعه به آدرس http://food.lums.ac.ir و تایپ نام کاربری و کلمه عبور، گزینه افزایش اعتبار را انتخاب کرده و پس از تایپ مبلغ مورد نیاز، آن را تأیید نموده و سپس روی گزینه پرداخت کلیک کنید. سپس شماره ۱۶ رقمی روی کارت شتاب و رمز اینترنتی و ccv۲ خود را وارد نموده و سپس مجدداً گزینه پرداخت را انتخاب نمایید.

۲-واریز مبلغ به بانک ملی و ارائه فیش واریزی به کاربر اتوماسیون

۳-رزرو اینترنتی غذا از طریق وب سایت http://food.lums.ac.ir 

تذکر مهم

  • توجه داشته باشید رزرو غذا برای هفته بعد فقط از روز شنبه تا چهار شنبه (حداکثر تا ساعت ۱۲ ظهر) هر هفته میسر می باشد و هرگونه تغییر در رزرو هفته بعد، تا ساعت ۱۲ روز چهار شنبه امکان پذیر است و درصورت عدم اقدام به رزرو غذا در این روزها امکان رزرو غذا در روز پنجشنبه وجود نخواهد داشت.

  • دقت کنید مبلغ اعتبارموجود درکارت شما کمتر از مبلغ وعده هایی که می خواهید رزرو شود، نباشد و حتماً به موقع نسبت به شارژ کارت خود اقدام نمایید.

  • دستگاههای اتوماسیون قابلیت رزرو غذا تا سه هفته بعد را دارند.

۲-رزرو اینترنتی غذا از طریق وب سایت http://food.lums.ac.ir  امکان پذیر است. (در هنگام رزرو اینترنتی حتماً به تاریخ و مکان رزرو غذا دقت فرمایید. )

۳- در صورت فراموش کردن رزرو غذا در طول هفته در دانشکده ها ارائه غذای روزفروش در سلف ها(در صورت مازاد بودن غذا) با قیمت ۳ برابر قیمت عادی غذا امکان پذیر خواهد بود.

۴- در صورت رزرو اشتباه، در دانشکده های دیگر امکان خرید روزفروش وجود نخواهد داشت.

نحوه تحویل غذا

  • دانشجویان گرامی می توانند غذایی را که رزرو کرده اند درمحل و زمان مقرر با استفاده از دستگاه تحویل غذا، دریافت نمایند.

  • وعده غذایی رزرو شده فقط در همان سلفی که رزرو انجام گرفته قابل تحویل است.

  • دانشجویان ساکن خوابگاه ها درصورت تمایل جهت رزرو صبحانه وشام می بایست از طریق اینترنت اقدام به رزرو صبحانه و شام نمایند.

 زمان توزیع غذا

۱-ساعت توزیع ناهار:

 در سلف سرویس ها از ساعت ۱۱/۳۰ الی ۱۴ می باشد.

۲-ساعت توزیع صبحانه و شام در خوابگاهها

  • وعده صبحانه وشام به طور همزمان در شش ماهه اول سال از ساعت ۱۸ الی۲۰ و درشش ماهه دوم سال از ساعت ۱۷ تا۱۹ توزیع می گردد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.