دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

رئیس مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد:

به بهترین پروپزال‌های تدوین شده توسط دانشجویان، گرنت‌های مالی اختصاص می‌یابد

دکتر رضا اسماعیلی رئیس مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد

رئیس مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: به بهترین پروپزال‌های تدوین شده توسط دانشجویان، گرنت‌های مالی اختصاص می‌یابد تا در سطح سوم مدرسه پژوهش اجرا شوند.

دکتر رضا اسماعیلی در گفت و گو با مفدا گناباد، با اعلام این خبر گفت: سطح دوم اولین مدرسه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گناباد که از بهمن‌ماه ۹۷ با ثبت‌نام و بررسی سوابق دانشجویان علاقمند آغاز شده بود، ۶ و ۷ تیرماه برگزار شد.

وی ظرفیت‌سازی و تربیت محققین با مهارت کافی برای انجام تحقیقات اصیل و متناسب با نیازها و اولویت‌های جامعه را از اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد و افزود: در همین راستا، مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی، معاونت پژوهشی دانشکده پرستاری و انجمن علمی دانشجویان پرستاری دانشگاه اقدام به برگزاری «اولین مدرسه پژوهش» دانشگاه علوم پزشکی گناباد نمود.

رئیس مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت با بیان اینکه مدرسه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گناباد از ابتدای بهمن ۱۳۹۷ با ثبت‌نام و بررسی سوابق دانشجویان علاقمند آغاز شد، اظهار کرد: این مدرسه در سه سطح ۱ و ۲ و ۳ برگزار می‌گردد که سطح اول آن، اردیبهشت‌ماه و با تاکید بر مباحث شناخت فلسفه علم، ایده‌پردازی و خلاقیت، مهارت‌های جستجو و رفرنس نویسی با نرم‌افراز EndNote در محل سالن آموزش مجازی دانشکده پرستاری برگزار گردید و دانشجویانی که با موفقیت این سطح را به پایان رساندند، وارد سطح دوم شدند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سطح دوم این مدرسه، روزهای ۶ و ۷ تیرماه برگزار شد، تصریح کرد: مهارت‌های تدوین پروپزال تحقیقات علوم پزشکی شامل شناسایی و اولویت بندی موضوع تحقیق، نگارش بیان مسئله، بررسی متون، شناخت متغیرهای پژوهش، طراحی انواع مطالعات، برآورد حجم نمونه، ابزارهای گردآوری داده‌ها و اخلاق در انتشار آثار پژوهش در این سطح از مدرسه پژوهش به صورت نظری و عملی ارایه شد که با استقبال و رضایت‌مندی دانشجویان همراه بود.

رئیس مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: تغییر فرآیند مهارت‌آموزی دانشجویان در حوزه تحقیقات از برگزاری دوره‌های مقطعی به دوره‌های طولی و بلند مدت از اهداف اصلی تاسیس و برگزاری مدرسه پژوهش است تا فراگیری گام‌های اجرای یک پژوهش استاندارد از مرحله ایده تا اجرا، گزارش و چاپ توسط دانشجویان دانشگاه را فراهم کند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.